Rata-SM sarjan toiseksi viimeinen osakilpailu ajettiin uudella Kymiringin radalla Iitissä. Suurin osa kuljettajista ei ollut koskaan ajanut kyseisellä radalla, joten kisoihin lähdettiin kiinnostavista asetelmista.
”Rata on tosi omalaatuinen profiililtaan ja asfaltti on suhteellisen uutta, joten opeteltavaa riittää. Täällä on kyllä mahdollisuudet tehdä hienoja kisatapahtumia jatkossa, puitteet on huikeat kun ne kaikki saadaan valmiiksi.” Milla Mäkelä kommentoi uutta rataa.
Lauantain aika-ajoon lähdettiin hakemaan yksi varma kierros, jolla ollaan kärkikolmikossa. Sen jälkeen suunnitelmana oli laittaa kaikki peliin ja haastaa kärkeä. Viikonlopun paras aika syntyi ensimmäisellä aika-ajokierroksella, mutta pitoa ei enää löytynyt uudelle aikakierrokselle. Tuloksena kolmosruutu ensimmäiseen lähtöön, jossa Millan autoon iski outo ongelma.
”Aloin lämmittää renkaita ja tunsin kuinka ratti alkoi yhtäkkiä täristää todella voimakkaasti. Renkaat kyllä pysyivät radassa kiinni hyvin, mutta ratti tärisi lähes jokaisella käännöksellä. Onnekseni kisa oli tällä kertaa aika tylsä. Lähdössä oli vähän tiukkaa, mutta kolmantena pääsin ensimmäisistä mutkista ulos ja sillä sijalla sai ajella maaliin aika rauhassa. Ensimmäistä kertaa vuosiin kädet olivat oikeasti kipeänä kisan jälkeen, kun ratti hakkasi koko 20 minuuttia käsille.” Milla kertaa.
Tiimi tutki lauantai-iltana auton ja tärinälle löydettiin todennäköinen syy. Sunnuntaina ongelma oli saatu lähes kokonaan poistettua jo aamun lämmitelyihin, eikä tärinä enää häirinnyt ajoa toisessa kisassa.
”Sunnuntain kisassa pystyin jo vähän haastamaan edellä ajavia, mutta oma virhe kisan puolivälissä vesitti ohitussuunnitelmia. Perä lähti hieman alta nypyllä ja rako kasvoi muutamaan auton mittaan. Safety carin ja punaisten lippujen lyhentämässä kisassa aika loppui kesken juuri kun ajo alkoi ensimmäistä kertaa viikonlopun aikana tuntua todella helpolta ja lennokkaalta.”
Jo kuudes peräkkäinen podium sijoitus nosti Millan kuitenkin sarjan kakkospaikalle ennen Alastarossa ajettavaa kauden finaalia. Toni Lähteenmäki varmisti kahdeksalla lähtövoitolla Suomenmestaruuden jo ennen kahta viimeistä lähtöä, joten Milla ajaa Alastarossa hopeasta sekä lähtövoitoista.
”Alastaro on aina ollut meille syystä tai toisesta vaikea, mutta uskon, että nyt meillä on kaikki kunnossa ja pystytään ajamaan ehjät kisat vähintään tällä meidän hyvällä perustasolla, mutta totta kai aina yritetään parantaa.” Milla päättää.